Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nechci vyrusovat

Škoda času na tento článek !

Rv

0/0
25.11.2010 17:16

136N

Doplatek za Detralex ? 260Kč. jedno balení .

 To se rejžuje .

0/0
25.11.2010 15:50

asako

Re: Doplatek za Detralex ? 260Kč. jedno balení .

Jako kdo rejžuje?

0/0
25.11.2010 18:20

M61

Slabota

Idea článku není špatná, článek však obsahuje několik politicky zabarvených argumentů, které nedávají žádný smysl. Zejména úvaha o nemorálním trhu, kde neviditelná ruka nepomůže. Naopak, jakékoli státem regulované hrazení léku z pojištění je netržní a jeho zrušení by (jak ostatně sám píšete) pomohlo!

Rovněž začlenění pasáže o poplatcích působí politicky a nedává smysl. Jak "prokazatelně přispěl" poplatek za recept ke zhoršení situace? Jsou po poplatcích snad léky dražší? Naopak, každý si spíše rozmyslí, jestli si raději nekoupí ten Mobiven bez poplatku za recept, když je za stejné peníze.

0/0
25.11.2010 13:57

bk89322

Re: Slabota

Zase ta nesmyslna liberalni dogmata. U leku trh moc nefungujme, protoze u leku funguji monopoly a pacient si dost dobre nemuze vybrat jestli lek potrebuje ci ne ...

Napr. v Kanade jsou ceny leku regulovane, v USA volne. Vysledkem je, ze spousta Americanu si nacerno dovazi leky z Kanady, aby usetrili. Jsou to ty same leky a firme se je evidentne vyplati dodavat i za kanadske regulovane ceny.

A co se tyka Mobivenu, poplatek nic neresi, jelikoz doplatky a ceny volnych leku urcuje lekarna a je v jejim zajmu nastavit ceny pro pacienta "vyhodneji", tak aby shrabla marzi za 1.5x drazsi lek na predpis, protoze marze za 1.5x drazsi lek je vyrazne vyssi.

0/0
25.11.2010 17:58

Jesuslives

Re: Slabota

Bohuzel kolega ma pravdu. Argument s USA a Kanadou je mylny, samozrejme, kdyz bude v CAN neco dotovanyho, tak z USA to budou vozit. Pokud budou treba Nemci dotovat auta a bodou se tam prodavat stejne modely za polovinu jako u nas, tak samozrejme kazdej bude kupovat auta v nemecku.

Pan Poc vse typicky socansky svadi na "zlej trh" (pritom ten samej clovek v Marianskych Laznich lobbuje za postaveni nove radnice a teska na jeho pozemcich a jeho parkova a zahradni, nebo jak presne se ta spolecnost jmenuje, ziskala par mestskych zakazek, ktery jsou naprosto k nicemu). Jenze trh neni zlej ani hodnej, je neutralni. Naopak regulace (v tomto pripade doplatek pojistovny) je to, co trh deformuje a ve finale na tom prodelava spotrebitel. Takze pan Poc by si mel nejrdiv zamest pred svym vlasntim prahem, nez vypusti do sveta tento srdceryvnej clanek...

0/0
25.11.2010 21:22

pavel_poc

Re: Slabota

Tak tady musím trochu reaovat. Autor by si měl zěnit nick na "Jesuslies", protože dyž nemá věcné argumenty, tak lže a pomlouvá. Nelobuji v ML za stavbu nové radnice, dokonce v ML ani nebydlím. Město radnici hodlá stavět na svých vlastních pozemcích, stejně tak pozemky, na kterých má stát TESCO a další objekty jsou města, a to tak že 100% a výhradně. Společnosti Zahrdní a parková, ve které mi patří pouze 25%, tady není "moje", má obrat přes 50 miliónů ročně a tento obrat generuje s absolutní převahou mimo Mariánské Lázně. Pokud tato společnost vyhrává zakázky i v ML, tak to svědčí pouze o schopnostech jejího mladého managementu.

0/0
29.11.2010 12:55

Bigbadaboom

Reklama na Mobiven?

Asi půjdu trochu proti proudu a budu s Vámi mírně nesouhlasit. Jistě máte pravdu, že detralex je dražší, než by musel být. Druhá věc je, že k LÉČENÍ SE POUŽÍVAJÍ REGISTROVANÉ (=ověřené,garantovaná bezpečnost a ÚČINNOST) LÉČIVÉ PŘÍPRAVKY. To ale ten Váš Mobiven není.  Až bude, tak budete mít úplnou pravdu, ale to jistě SÚKL sníží úhradu i firmě, co vyrábí ten detralex a obě firmy pak můžou soutežit dál. Takže nesouhlasím se všeobecným nadáváním, když neznáte problematiku. Je to dosti populistické, nemyslíte? NEjsem nijak spojen se žádnou farm. firmou (narozdíl od autora a firmy VULM??), ani nejsem lékárník, ani distriibutor. Jen o problému trochu něco vím a netroufám si soudit a "nadávat" jako autor.

0/0
25.11.2010 13:50

Bigbadaboom

Re: Reklama na Mobiven?

Na obhajopbu ORIGINÁLNÍCH výrobců léčiv (což myslím, výrobce Detralexu

je) je nutné říct, že kdybychom je neměli a měli jen výrobce generik 

(Zentiva, Teva, APOtex aj.)nebo dokonce doplňků stravy (nikoli léčiv)

(VULM apod.), TAK SE NIKDY ŽÁDNÉHO NOVÉHO ÚČINNÉHO LÉKU NEDOČKÁME.  Zisk

mají všichni - originální výrobci  i výrobci generik a doplňků stravy (i Zentiva, VULM apod.),ale já osobně bych nechtěl mít na trhu jen generické firmy a výrobce doplňků stravy (někdy "superzázračných" nesmyslů, jindy vcelku dobrých a racionálních) a zisk originálním výrobcům přeju. Jen je potřeba je krotit (obecně farm firmy), aby ty firmy nebyly až tak nenažrané, ale myslím, že rozumný kompromis u nás funguje (díky současnému vedení SÚKLu) a revize všech úhrad probíhá velice striktně, díky tomuto systému máme jedny z nejlevnějších léků v Evropě.

0/0
25.11.2010 13:54

vzdyt_to_rikam

Re: Reklama na Mobiven?

To tady nikomu nevysvětlíte, zjednodušený pohled převzatý od novinářů velí vidět ve výrobcích léků ty, kteří tyjí z ubohých nemocných. Je to jednodušší než si něco zjistit. Každý brečí, jak je chudý a nemá na léky, a pak jede na předváděčku a koupí si deku za 20tis a denně k tomu prohulí 2 krabičky. Ale péče aby byla zdarma, je to přece v Ústavě.

0/0
25.11.2010 14:35

zdeseny obcan

Re: Reklama na Mobiven?

Tech kteri kupuji deky a huli je procentualne mnohem mene nez vyrobcu leku kteri se snazi urvat co se da, jakkymkoliv zpusobem.

0/0
25.11.2010 15:26

dropa

Re: Reklama na Mobiven?

R^

0/0
25.11.2010 16:34

lek2

Re: Reklama na Mobiven?

Jenom doplním, že Mobiven je doplněk stravy a na ten jsou kladeny mnohem nižší nároky než na registrované léčivo Detralex. U doplňku stravy se dokladuje prakticky jenom zdravotní nezávadnost. 

0/0
25.11.2010 14:42

pavel_poc

Re: Reklama na Mobiven?

Z toho, že upozorním na problém, neusuzujte nesmysly. Nejsem spojen se žádnou farmaceutickou firmou.

0/0
29.11.2010 13:25

RumBum

taky jsem dlouho premyslel, jak je mozne, ze tento system

jeste nikdo netorpedoval. Je to donebevolajici korupcni prostredi jaxvina. Nejak akomise urcuje, ktery vyrobek ze skpupiny vyrobku stejneho druhu bude stat platit a ktery nee. Tohle ale zadny politik u nas nezrusi. Vsichni, kdo by stim mohli neco delat, jsou napojeni na ruzne farmaceuticke lobby.

Pritom by to bylo tak jednoduche: Zavest statni prispevek na kazdou lekovou skupinu. Napr v jedne lekove skupine jsou leky od 200 do 350 korun. Kdyz budu potrebovat takovy lek, pojistovna uhradi 150 kc, zbytek je na me - muzu se rozhodnout, kolik doplatim. Navic by to vedlo farmaceuticke spolecnosti k soutezi.

0/0
25.11.2010 13:47

vzdyt_to_rikam

Re: taky jsem dlouho premyslel, jak je mozne, ze tento system

Nechat laiky rozhodovat se, který lék si vezmou, to by ve finále bylo asi tak 100x dražší, protože by každý žral to nejlacinější bez ohledu na to, co opravdu potřebuje. Anebo ať teda všichni povinně vystudujou farmacii a medicínu a pak o sobě můžou kvalifikovaně rozhodnout. Prostě - vždycky budeme v rukách někoho, kdo o tom ví víc a nic jiného nám prostě nezbývá.

0/0
25.11.2010 14:37

RumBum

Re: taky jsem dlouho premyslel, jak je mozne, ze tento system

no, pokud vim, tak lekova skupina znamena, ze ty leky jsou vetsinou zamenitelne. Pokud by v konkretnim pripade bylo potreba brat konkretni lek, tak mi to lekar zduvodni a predepise.

0/0
25.11.2010 15:59

m. l.

Jednoduchá věc

Stačí zrušit léky na předpis obecně, resp. na předpis vázat jen ty, jejichž volným užíváním by byli ohroženi i jiní lidé než pacient (čili hlavně antibiotika). Ať si každý dělá se svým zdravím co uzná za vhodné, jeho tělo je jeho majetek a když se rozhodne užívat blbosti nebo jedy tak nechť je mu přáno.

0/0
25.11.2010 13:34

KOLDAK

Re: Jednoduchá věc

Byl bych pro. Ovšem každej za svý.

0/0
25.11.2010 13:43

m. l.

Re: Jednoduchá věc

Jasně, že každej za svý. Případně za svý pojištění, pokud si bude platit tak vysoký, že mu to revizní lékař pojišťovny schválí ;-D

0/0
25.11.2010 19:53

skeptický optimista

Re: Jednoduchá věc

A jak laik pozná co je blbost a co ne?

0/0
25.11.2010 14:23

RumBum

Re: Jednoduchá věc

stejne jako dnes. Nebo si snad myslis, lekar ti obcas nepredepise spatny lek?

0/0
25.11.2010 16:06

m. l.

Re: Jednoduchá věc

Přece tak, že zajde k doktorovi :-) Ale když bude chtít toho doktora vynechat, tak by měl mít možnost.

0/0
25.11.2010 19:52

vzdyt_to_rikam

haha

Pak zbývá jediné - nežrat sádlo a mít zdravý cévy:) A když už žeru sádlo, tak k tomu žrát ty citrusy, abych nemusel nic dávat firmě, která ty citrusy sebere, namele a vyrobí z nich ten prášek:)) A abych nemusel tady skuhrat, jak všichni chtějí jen vydělat. A co by jako měli dělat ?? Rozdávat to zadarmo???

0/0
25.11.2010 13:26

KOLDAK

Re: haha

Jedna věc je rozdávat zadarmo, druhá zneužít tísně druhého a bezostyšně ho okrást.

Je to asi tak, jako kdyby si ČEZ řekl o deset tisíc koňur za kilowatthodinu. Svítit se přece musí

0/0
25.11.2010 13:29

m. l.

Re: haha

Tak bych si koupil generátor :-) Totéž by určitě udělal skoro každý a ČEZ by musel s prosíkem snížit cenu :-)

0/0
25.11.2010 13:34

KOLDAK

Re: haha

Nemusel, protože bys povinně platil "energetické pojištění":-)

0/0
25.11.2010 13:42

m. l.

Re: haha

Hm... Tak generátor ne, tak jen letenky do Austrálie - jednosměrné :-)

0/0
25.11.2010 19:54

KOLDAK

Re: haha

A druhá věc je, že i když "nebudu žrát sádlo a budu se přecpávat těmi citrusy", stejně musím vypláznout každý měsíc astronomickou částku za tzv. "zdravotní pojištění", které se rozplyne do bezedných kapes těch, kteří jen "chtějí vydělávat", aniž bych měl z toho nějaký užitek

0/0
25.11.2010 13:33

vzdyt_to_rikam

Re: haha

Užitek z originálních firem máte ten, že ony vyvíjejí léky nové. Možná třeba zisky z běžných léků pokryjí vývoj léku mnohem lepšího, novějšího, bezpečnějšího. Ale chápu, že pod mediální masáží je nutné vidět ve výrobcích léků to zlo, které tyje z nás, ubohých, nemocných. Z výpisu z pojišťovny jsem se dozvěděla, že za poslední tři roky jsem čerpala od pojišťovny za péči a léky cca 15 tis (za tři roky dohromady). Tolik zaplatím zhruba za 2 měsíce. Kam jde ten zbytek?? Proč mi ho nenechají? Jsou nenažraní a stavějí si drahá sídla, nebo platí jiným z mých peněz mnohem dražší léčbu??? Aha??

0/0
25.11.2010 14:33

žasnoucí

Jen po cca minutě googlování

jsem našel volně prodejné přípravky se stejnou účinnou látkou. Takže se zeptejte v lékárnách nebo zapátrejte na internetu.

Jinak samozřejmě ministr zdravotnictví (zde dosaďte jméno Vašeho favorita) a vláda (zde si jistě sám dosadíte patřičná jména) jsou  jistě vinni všemi Vašimi problémy.

0/0
25.11.2010 13:14

Kaby12

Re: Jen po cca minutě googlování

Trochu nechápu Vaši reakci, alespoň první polovinu, vždyť bloger sám uvádí příklad volně prodejného léku, a to Mobivenu.

0/0
25.11.2010 13:44

picky

Celé "kouzlo" "reformy"

z pera doktora Julínka  a lékárníka Cikrta spočívá hlavně v přesměrování toku peněz do kapes jistých zájmových skupin, a to jak z pojištění, tak dalším přítokem z kapes pacientů. Z toho, jak se neustále rozšiřuje počet lékáren a jak se daří soukromému lékařskému sektoru usuzuji, že ti dva svoji práci odvedli dobře. Ještě bych pochopil náklady pro lékaře - ordinace, vybavení přístroji, atestace, zvyšování odbornosti, ... ale lékárník? Vždyť dnes je to prachobyčejný prodavač drogistického zboží!

0/0
25.11.2010 11:47

lek2

Re: Celé "kouzlo" "reformy"

A z jakých statistik čerpáte ten rozšiřující se počet lékáren? A co víte o fungování lékárny, vzdělávání lékárníků? Nebo máte jen dojem? :-)

0/0
25.11.2010 13:59

zdeseny obcan

Re: Celé "kouzlo" "reformy"

Od roku 1989 [psano v roce 2004] stoupl počet lékáren z necelých 900 na 2200, přibylo také 230 výdejen léků.

http://www.zdrav.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5880

Od te doby to cislo jeste o trochu vzrostlo.

0/0
25.11.2010 15:24

lek2

Re: Celé "kouzlo" "reformy"

Několik posledních let počet lékáren stagnuje. http://www.zdravky.cz/zpravodajstvi/z-domova/pocet-lekaren-v-cesku-se-loni-temer-nezmenil. Je velkou otázkou, zda je větší dostupnost kladem, nebo záporem. Snížením počtu lékáren nedosáhnete snížení nákladů. Ty totiž generuje někdo jiný.

0/0
25.11.2010 15:39

Bejvoc3

Jak to vyřeší poplatek??

No jednoduše. Buď si koupím volně prodejný lék za 230 Kč, nebo dám 30 Kč za recept + 230 za doplatek, tedy celkem 260 Kč za předepsaný lék. Co je pro mně jako pacienta výhodnější???? Stále to nechápete? ;-)

0/0
25.11.2010 10:49

asako

Re: Jak to vyřeší poplatek??

Ono je to trochu jináč než uvádíš. Dle současného stavu, pokud je doplatek na lék vyšší než 30,- Kč, tak již poplatek 30,- Kč neplatíš. Pokud je doplatek nižší, tak ano. Asi mně nebudeš věřit, ale je to opravdu tak. 

0/0
25.11.2010 11:39

Bejvoc3

Re: Jak to vyřeší poplatek??

Ano tak to opravdu je, ale teprve od doby, kdy se do poplatků začala montovat levice a začala zavádět různe vyjímky, úlevy apod. Kdyby systém zůstal tak, jak byl nastaven na začátku, tak by problém nastíněný na blogu byl vyřešen.

0/0
25.11.2010 12:31

Jarcho

Především je třeba zrušit lékárnický monopol.

Omezení prodeje léčiv skrze lékařský předpis je akceptovatelné jen u opiátů a antibiotik - vše ostatní lze prodávat bez předpisu.

0/0
25.11.2010 9:53

asako

Re: Především je třeba zrušit lékárnický monopol.

Opiáty se přece u nás prodávají bez receptu. Kde žiješ? ;-D Jináč asi nejvtipnější příspěvek tohoto roku. ;-D;-D

0/0
25.11.2010 10:02

Spanker

Asi jsem debil,

že lze v rámci platných předpisů a často nesmyslných vyhlášek dělat různá kouzla s cenami a zvyšováním zisku jsem celkem pochopil. Ale proč jste do toho zcela nesmyslně zamotal regulační poplatky mi opravdu uniká. 

Osobně bych byl pro to, aby si jakékoliv léky mohli lidé kupovat zcela volně a bez předpisu. Prostě bych přišel k lékaři, ten by stanovil diagnozu, doporučil by mi, jaký lék mám užívat a já bych si ho šel do lékárny koupit. V tomto případě by se žádný regulační poplatek prostě nekonal. V případě, že jsem trotl a nejsem schopen toto učinit, nebo sociální případ a na léky nemám, tak by mi vystavil předpis, na jehož hrazení by se podílela moje pojišťovna. A tady by byl regulační poplatek zcela na místě.  

0/0
25.11.2010 9:40

asako

Re: Asi jsem debil,

I dnes můžeš jít k lékaři, ten ti stanoví diagnózu a až ti bude psát recept, tak mu řekni ať na něho napíše "Hradí nemocný". Potom už regulační poplatek v lékárně platit nebudeš a jenom si zaplatíš lék (třeba za 5000,- Kč). Zkus to, funguje to a lékař tě ještě pochválí. ;-D Asi si bude myslet, že jsi to, co máš jako třetí slovo ve svém nadpisu, ale to už je tvůj problém. Zdar.

0/0
25.11.2010 10:13

antees

Vitamin C

Velkou většinu nemocí vyřeší obyčejné vitamíny (hlavně C), zdravá strava, pohyb...

viz http://www.green-ways.com/index.html?pod=/video-food-matters.htm

Jsi to, co jíš! :-)

0/0
25.11.2010 9:36

ivy07

Re: Vitamin C

to je zajímavé, že u nás ve firmě jsou nejčastěji nemocní nekuřáci preferující zdravou výživu. Mám to odpozorované za 10 let ve stejné firmě, se stejnými lidmi. A jsou nemocní hlavně když nastane sychravo, jako třeba teď.

A polykači vitamínu B (bůček) a C (cígo) v práci nechybí. Zdar

0/0
25.11.2010 9:53

akti60

Re: Vitamin C

Mám stejnou zkušenost. Dokonce i po operacích jsou dřív fit.

0/0
25.11.2010 10:56

RumBum

Re: Vitamin C

hmm, zatim jsem videl jenom zacatek, ale vis, ze v dobe hyppocrata byla prumerna delka zivota 25 let?

0/0
25.11.2010 16:11

asako

Několik poznámek:

1. Cenové údaje, které uvádíte neodpovídají skutečnosti. Cena Detralexu 60 tablet je cca 390,- Kč a pojišťovna hradí 99,- Kč, tedy 1/4 ceny, ne 1/3, jak uvádíte. Špatní rádci ?:-)

2. Zajímal by mě zdroj tohoto Vašeho konstatování: "Vyřadit lék ze systému předpisových léků nelze, to by musel podle platné legislativy chtít výrobce." Myslím, že Státní ústav pro kontrolu léčiv do toho má hodně co mluvit.

3. Výše zmíněný ústav má dokonce takovou pravomoc, kterou si posvětil zákonem, že může stanovovat úhrady léků se zpětnou platností, takže lékárna dostane zaplacenu jinou úhradu (samozřejmně nižší), než za jakou lék vydala. Prostě světová rarita.

0/0
25.11.2010 8:54

žasnoucí

Re: Několik poznámek:

Autorovi nejde o věcnou podstatu, jen si našel zástupný problém pro ventilaci vlastní frustrace. Zajímalo by mne, jak by se asi choval jako majitel farmaceutické firmy.

0/0
25.11.2010 13:18

asako

Re: Několik poznámek:

No asi tak jak píšete. Je hodně smutné, že pan europoslanec RNDr. Pavel Poc si nenajde na internetu cenové údaje odpovídající skutečnost a uvádí čtenáře v omyl.

0/0
25.11.2010 18:18



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.