Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Jarcho

25. 11. 2010 9:53
Především je třeba zrušit lékárnický monopol.

Omezení prodeje léčiv skrze lékařský předpis je akceptovatelné jen u opiátů a antibiotik - vše ostatní lze prodávat bez předpisu.

0 0
možnosti
A

asako

25. 11. 2010 10:02
Re: Především je třeba zrušit lékárnický monopol.

Opiáty se přece u nás prodávají bez receptu. Kde žiješ? ;-D Jináč asi nejvtipnější příspěvek tohoto roku. ;-D;-D

0 0
možnosti
KK

Spanker

25. 11. 2010 9:40
Asi jsem debil,

že lze v rámci platných předpisů a často nesmyslných vyhlášek dělat různá kouzla s cenami a zvyšováním zisku jsem celkem pochopil. Ale proč jste do toho zcela nesmyslně zamotal regulační poplatky mi opravdu uniká. 

Osobně bych byl pro to, aby si jakékoliv léky mohli lidé kupovat zcela volně a bez předpisu. Prostě bych přišel k lékaři, ten by stanovil diagnozu, doporučil by mi, jaký lék mám užívat a já bych si ho šel do lékárny koupit. V tomto případě by se žádný regulační poplatek prostě nekonal. V případě, že jsem trotl a nejsem schopen toto učinit, nebo sociální případ a na léky nemám, tak by mi vystavil předpis, na jehož hrazení by se podílela moje pojišťovna. A tady by byl regulační poplatek zcela na místě.  

0 0
možnosti
A

asako

25. 11. 2010 10:13
Re: Asi jsem debil,

I dnes můžeš jít k lékaři, ten ti stanoví diagnózu a až ti bude psát recept, tak mu řekni ať na něho napíše "Hradí nemocný". Potom už regulační poplatek v lékárně platit nebudeš a jenom si zaplatíš lék (třeba za 5000,- Kč). Zkus to, funguje to a lékař tě ještě pochválí. ;-D Asi si bude myslet, že jsi to, co máš jako třetí slovo ve svém nadpisu, ale to už je tvůj problém. Zdar.

0 0
možnosti
A

antees

25. 11. 2010 9:36
Vitamin C

Velkou většinu nemocí vyřeší obyčejné vitamíny (hlavně C), zdravá strava, pohyb...

viz http://www.green-ways.com/index.html?pod=/video-food-matters.htm

Jsi to, co jíš! :-)

0 0
možnosti
A

asako

25. 11. 2010 8:54
Několik poznámek:

1. Cenové údaje, které uvádíte neodpovídají skutečnosti. Cena Detralexu 60 tablet je cca 390,- Kč a pojišťovna hradí 99,- Kč, tedy 1/4 ceny, ne 1/3, jak uvádíte. Špatní rádci ?:-)

2. Zajímal by mě zdroj tohoto Vašeho konstatování: "Vyřadit lék ze systému předpisových léků nelze, to by musel podle platné legislativy chtít výrobce." Myslím, že Státní ústav pro kontrolu léčiv do toho má hodně co mluvit.

3. Výše zmíněný ústav má dokonce takovou pravomoc, kterou si posvětil zákonem, že může stanovovat úhrady léků se zpětnou platností, takže lékárna dostane zaplacenu jinou úhradu (samozřejmně nižší), než za jakou lék vydala. Prostě světová rarita.

0 0
možnosti
H

Host8

25. 11. 2010 8:25
Díky

Díky za článek. Velmi výstižné.

0 0
možnosti
B

BANofobik

25. 11. 2010 8:17
Do ted nechápu význam regulačních poplatků

za pobyt v nemocnici a za recept...o obou vecech rozhoduje jen a pouze doktor - ten by mel platit!

0 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1817x
RNDr. Pavel Poc, poslanec Evropského parlamentu
http://www.pavelpoc.cz

Seznam rubrik